mandag 23. desember 2013

Juletrening på vårføre


Jeg benytter anledningen til å ønske God Jul til alle som forviller seg inn på denne siden. Bildet er ikke av meg, men av bamsen min (og han løper ikke).

Det er ikke mye som minner om vinter - men jul blir det likevel, og juletrening blir det også. Slik det er her i lavlandet nå er jeg glad jeg ikke er skiløper... det hadde blitt mye reising for å komme til skiføret. Nå kan jeg i stedet løpe både på veier og i terrenget - men likevel; jeg savner skiføret og en skitur annenhver dag.

Nå blir det altså fortsatt løping/sykling annenhver dag i stedet for løping/skigåing. Om ikke nissen kommer med snø, så kommer han forhåpentligvis med en stor pakke god helse - som gjør at jeg kan få løpt alle de spennende løpene jeg planlegger for neste år.

Jeg er i bra treningsmodus igjen, med 20 timer trening siste 14 dager, hvorav 103 kilometer løping (mye terreng) og resten spinning og et par styrkeøkter. 50 km/uke med løping er det jeg minimum trenger for å forberede meg til de første ultraløpene, helst skulle mengden vært det dobbelte - men det får vente til jeg tåler å løpe hver dag.

I dag ble det fire runder på den småkuperte golfbanen her på Vormsund, på snøfritt og ganske mykt underlag ble det 24:22, 23:32, 22:27 og 20:17 på rundene - som vanlig fortere og fortere. Uten å ta i alt for mye hadde jeg 5.40/km på siste runde... egentlig helt OK. Jeg kjente søndagens langtur i låra på de første rundene. Nå blir det en ny halvlang tur om to dager og deretter Löplabbets Ribbemaraton to dager etter det igjen.

Slik ser neste års løpsliste ut i øyeblikket:
Halden har ikke åpnet påmelding, alle de andre er jeg påmeldt til allerede.



Ingen kommentarer: