torsdag 18. juli 2013

Nytt "alle-på-en-dag" prosjekt: Ti på Topp Romerike


Det er ikke veldig spektakulært, likevel tror jeg ingen andre har gjort dette før meg; besøkt alle toppene i bedriftsidrettskretsens turopplegg "Ti på Topp Romerike 2013" på én dag. Det føyer seg inn i rekken av andre slike "alle-på-en-dag" prosjekter jeg har fullført, f.eks. Østmarka OK's Skijeger'n, Nes O-lags turorientering og Feiring IL's 12-toppers.

Dagen er lørdag 20.august... altså om halvannet døgn når dette skrives. Jeg la ut en melding på Facebook for et par dager siden, og jeg får andre løpere med meg på hele- og deler av turen. Det blir litt ekstra logistikk, men det blir veldig hyggelig å ha noen med meg på turen. Kanskje dukker det opp flere interesserte deltagere innen starten kl 09:30 lørdag morgen. Bjørn Inge som jobber i Romerikes Blad tente også på idéen, så i går var vi på løpetur og reportasjetur til toppen av Mistberget, en av lørdagens topper.

Nedturen fra Mistberget gikk via utsikten ved Rauknerten

Bjørn Inge på toppen av tårnet på Mistberget...
planen er å ta en tur opp i alle tårnene vi treffer på også på lørdag.
 
17 meter ned... det virket som 50.
 
Det er store avstander mellom de ti toppene som skal besøkes (egentlig 9 topper og en tursti). Det betyr at jeg må bruke bil mellom de forskjellige utgangspunktene, og jeg har satt opp et skjema til 17 timer hvorav 10:45 til fots på de 52 kilometer opp/ned til toppene (totalt 2 250 høydemeter). Egentlig tror jeg det kan gå en god del raskere...men her velger vi farten som passer den til enhver tid svakeste løperen.

Helt sikkert er det at jeg gleder meg... og det tror jeg også de 5 andre som blir med på hele eller deler av turen gjør. Det er meldt strålende sommervær!

Skjemaet: (klikk for større utgave)

Ingen kommentarer: