søndag 17. februar 2013

Trening på sparebluss, men bare vent

I dag så jeg skituppene for  (bare) fjerde gang denne vinteren.... 

Etter flyttinga til Vormsund Brygge har jeg så vidt kommet i gang med treninga igjen, men det er så definitivt på sparebluss; på 9 dager har det blitt 7 timer og 50 min trening, og kun to løpeøkter 7+12 km på mølle. I tillegg en enkelt skitur (i dag) på 9 km og 5 sykkeløkter på til sammen 130 km.

Men bare vent, om ikke lenge skal jeg få opp treningsvolum og intensitet igjen. Etter sommeren er jeg dessuten pensjonist, og selv om jeg nok velger å jobbe med noe etter det, blir det langt fra 100% jobb. Drømmen er at det blir mest løping, men realistisk sett må jeg nok sykle mye også i 2013. Bekkenplagene er bedre, men langt fra bra ennå.

Det blir forhåpentligvis også en flott ultralang skitur om to dager, sammen med min storesøster Reidun. Jeg har bare fire skiturer bak meg i vinter, og tirsdag skal vi på vår tradisjonelle skijegertur som blir +/- 10 timer på ski i Østmarka.

Skijegerturen 2009:
Flott 8-timers skitur sammen med storesøster

Skijegerturen 2010:
10 timer på tur i Østmarka

Skijegerturen 2011:
KrampeGammel'n ble FalleGammel'n 

2 kommentarer:

Jannicke sa...

Du slår meg med 4 ganger Olav :-)
Jeg må komme meg ut på ski snart.

Jannicke

Gammel'n sa...

Ja, det må du. Men samtidig ikke så enkelt med ny ung hund som må lære seg geamet.
Tirsdags-superlangturen min ble utsatt fra tirsdag til i morgen - klokka 06:30 i morra går starten på noe som blir 10 timer+ på ski for søster og meg.